EtnoMarketing.NL is een inspiratieplatform ontwikkeld door EtnoMedia en TransCity.
EtnoMedia
E: info@etnomedia.nl, T 010 215 17 70
EtnoMedia is gespecialiseerd in cultuurgebonden en crossculturele media en werkt op twee vlakken; als media-adviesorganisatie en als uitgever van eigen sites:
1. Als media-adviesbureau richt zij zich exclusief op het cultuurgebonden en cross-cultural medialandschap. Als intermediair stelt zij adverteerders in staat de verschillende culturele groeperingen effectief en efficiënt via één loket te bereiken. Het gaat daarbij zowel om print-, audiovisuele- als interactieve media.
2. Daarnaast heeft EtnoMedia een eigen netwerk van websites. Dit netwerk bestaat uit vijf ‘kanalen’: Turks, Surinaams, Marokkaans, Antilliaans en Hindoestaans. Elk kanaal bestaat uit een aantal populaire cultuurgebonden en crosscultural community websites zoals Suriname.NL(Surinaams), Maghreb.NL(Marokkaans), Lokum.NL(Turks), Kontabai.NL(Antilliaans)en Bollywood.NL(Hindoestaans). In totaal bestaat het netwerk uit meer dan 15 websites.
Faizal Nabibaks, eigenaar/directeur EtnoMedia
Drs. Faizal Nabibaks is een Rotterdamse ondernemer en heeft na zijn studie aan de Erasmus Universiteit in 1999 het bureau EtnoMedia opgezet. Tijdens zijn studie heeft hij zich verdiept en gespecialiseerd in marketing, en wel specifiek etnomarketing en online marketing.
Van 2000 tot 2005 heeft hij als consultant en projectleider gewerkt voor het ministerie van Binnenlandse Zaken en de Rijksvoorlichtingsdienst. In 2005 heeft hij weer de overstap gemaakt naar het ondernemerschap en zijn werkzaamheden als creative director bij EtnoMedia opgepakt. Anno 2011 is hij verantwoordelijk voor alle day-to- day bedrijfsactiviteiten van EtnoMedia.
Dankzij door hem geëxploiteerde online communities als onder meer Waterkant.Net, Lokum.NL, TurksNieuws.NL, Maghreb.NL, MaghrebMagazine.NL, Bollywood.NL, Hindustani.NL, Kontabai.NL heeft hij dagelijks voeling met wat er binnen de grootste etnisch-culturele gemeenschappen in ons land leeft. Door discussie platforms en opinion polls is hij ook zeer snel in staat om een eerste indicatie te krijgen over hoe er binnen bepaalde gemeenschappen over actuele kwesties wordt gedacht.
Tot de opdrachtgevers waar Faizal door de jaren heen voor heeft gewerkt, behoren onder meer Lebara Mobile, Ortel Mobile, LycaMobile, Telesur, KPN, Ay Yildiz, T-Mobile, Western Union Money Transfer, Moneygram, NUON, Pathé, Rabobank, Agis Zorgverzekeringen, Koninklijke Luchtmacht, Koninklijke Landmacht, Politie en talloze ministeries en gemeenten, communicatie- en mediabureaus.
EtnoMedia wordt geleid door Faizal Nabibaks. Lees meer op www.etnomedia.nl of bel 010 – 215 17 70.
TransCity Diversity Marketing & Management
E: rene@transcity.biz, T 010 843 08 40, M 06 536 806 75, Skype: transcityrotterdam
TransCity is een full service marketingcommunicatiebureau, gespecialiseerd in multiculturele marketing en etnomarketing: van onderzoek, strategie-ontwikkeling en creatieve ontwikkeling tot de volledige uitvoering van marketing- en communicatieprojecten, inclusief media-inkoop..
Het bureau wordt geleid door René Romer, een door de wol geverfde marketeer die al meer dan 25 jaar in het vak zit en onder meer auteur is van twee boeken over multiculturele marketing.
Bovendien beschikt TransCity over een zeer uitgebreid netwerk van mannen en vrouwen uit diverse etnisch-culturele gemeenschappen, waaronder ´vertegenwoordigers´ uit de Turkse, Marokkaanse, Surinaamse, Antilliaanse, Kaapverdiaanse, Ghanese, Eritrese en Ethiopische, Braziliaanse, Somalische, Chinese, Iraanse, Indonesische, voormalig Joegoslavische, Poolse, Roemeense, verschillende Latijns-Amerikaanse en vele andere gemeenschappen.
René Romer, eigenaar/directeur TransCity
René Romer zit al zijn hele professionele loopbaan in het marketingvak. Hij werkte onder meer een groot aantal jaren in verschillende marketing- en onderzoeksfuncties bij Reaal Verzekering (onder meer betrokken bij de “Foutje Bedankt” campagne). Vervolgens was hij gedurende 6 jaar als strategy director verbonden aan TBWA Nederland (TBWA/Direct Company) voordat hij eind 2002 met TransCity begon, vlak na publicatie van zijn standaardwerk op het gebied van etnomarketing/diversity marketing, “Thuis in Nederland”, een boek dat tot de dag van vandaag nog veel wordt gebruikt door zowel marketeers als marketing-communicatiestudenten. In 20014 publiceerde hij bovendien “Dé consument bestaat niet, inspiratieboek voor marketeers in een multiculturele wereld”.
Vanuit TransCity – volledig gespecialiseerd in multiculturele marketing en etnomarketing – opereert hij in een netwerkconstructie. Per project bekijkt TransCity of er andere partners bij nodig zijn, en zo ja, wie in dit kader de meest geschikte netwerkpartners zijn. Zo ontstaat een projectteam van louter professionals.
Vanuit TBWA Nederland en TransCity heeft Romer door de jaren heen bij praktisch alle grote merken aan tafel gezeten. Unilever, Mars Food, PepsiCo, KPN, Postbank, ING Bank, Rabobank, Canon, Nissan, NS Reizigers, Belastingdienst, Funda, Heineken, Nike Northern Europe, verschillende ministeries en gemeenten, Oxfam Novib, Unicef, UNHCR, en nog veel meer.
Tot de klanten waar TransCity door de jaren heen voor heeft gewerkt, behoren onder meer Western Union Money Transfer, Koninklijke Luchtmacht, Nederlandse Rode Kruis, Heineken, PepsiCo, Qaker, UPC/Ziggo, Unilever, Yarden, Mars Food, TNT Post, Agis Zorgverzekering, Rabobank Nederland, Beiersdorf (o.m. Nivea), Lebara Mobile, Telesur, Core Telecom (België, Verenigd Koninkrijk). Yorkshire Tourist Board (Verenigd Koninkrijk/Bollywood event), Kruidvat, Heinz, De Lotto, GWK Travelex, SOA Aids Nederland, Greenpeace, verschillende ministeries, verschillende gemeenten (waaronder Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Almere en Antwerpen). Te veel om op te noemen. Lees op deze site meer opdrachtgevers onder Opdrachtgevers Взять займ на карту.
Lees meer over TransCity op www.transcity.biz of bel 06 536 806 75 of 010 843 08 40