De wereldwijde islamitische consumentenmarkt heeft een waarde van ongeveer 2,1 biljoen dollar. Dat blijkt uit berekeningen van Ogilvy Noor, gespecialiseerd in islamitische marketing, meldt Express.be.
“De islamitische wereld telt op dit ogenblik ongeveer 1,8 miljard consumenten,” aldus Shelina Janmohamed,vice-president van Ogilvy Noor, onderdeel van het wereldwijde bureaunetwerk van Ogilvy & Maher. “Bovendien”, vervolgt Shelina Janmohamed, “kent deze markt een belangrijke verjonging, terwijl ook de wereldwijde economie in belangrijke mate naar ‘moslim’-regio’s verschuift . Een merk dat geen strategie ontwikkelt om deze consumentengroep te bereiken, dreigt zware achterstand op te lopen.” Volgens Shelina moet vooral de ontwikkeling van halal-producten een prioriteit zijn.
Op dit ogenblik woont 65 procent van alle consumenten met een islamitische achtergrond in Azië. (Bron/ lees verder: Express.be)
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.