De Chinese markt in Europa wordt steeds belangrijker. Aan de ene kant hebben we de markt voor in Europa woonachtige Chinezen, of dat nu is als immigrant of als expat. Aan de andere kant is er de groeiende toeristenmarkt.
Agenten van PostNL adverteren op Chinese websites in Nederland met de verzendmogelijkheden en posttarieven naar China. Het Duitse Maritim Hotels heeft zelfs een dikke Chineestalige toeristengids uitgebracht waarin alle Europese steden staan beschreven waar een Maritim Hotel is gevestigd. MoneyTransfer diensten en Telecombedrijven richten zich uiteraard al veel langer op de Chinese gemeenschappen in Nederland.
Maar ook het in het Rotterdamse stadscentrum goedlopende Aziatische YoYo Tea adverteert inmiddels in Chinese media nu het ook een eerste vestiging in Amsterdam opent. Nu de Chinese aanwezigheid in Europa de komende jaren naar verwachting alleen maar toeneemt – zoals bekend is de bouw van het European China Centre op het Rotterdamse Katendrecht inmiddels begonnen – zal het aantal adverteerders dat zich op de Chinese gemeenschappen in Europa richt de komende jaren zonder twijfel groeien.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.